Saturday, February 19, 2011

Misteri Bilik 5A


setiap kali aku ingin relax, there's no place yg lebih indah..yelah dah di situ sajer yg pernah aku pegi so far..hahaha..nak ke obersi tak mampu plak..huhu
well, for me Redang sudah cukup heaven utk aku..menghelahkan letih & menikmati alam ciptaan Tuhan yg bijaksana..
susun atur warna biru bertona membelah horizon ..amat memberi suasana..
aper yg di perut laut..bisa buat aku terkesima..uh Tuhan, Redang ciptaanMu yg amat istimewa.. syurga dunia.."tapi tak sangka ada dia di sana"..

rasa mcm terpanggil nak documentedkan kisah aku di redang..aku sudah 3x ke sana..pulau yg sgt cantekk..buatkan aku jatuh cinta..tak kisah lah even di lambung ombak ..sehingga terlompat lalu kepala mencecah bumbung speed boat yg meluncur laju gila..aku tak kisah coz aku dah jatuh cinta..walaupun setelah aku tahu "dia ada di sana".. 
uhh bulan madu katanyer..well that was my 1st wedding anniversary..check in kat Redang Beach Resort..hotel berbintang2..tp i stayed kat room rate yg paling murah..cukuplah..aku datang nak lepak di tepi pantai & bersnorkeling tengok ikan..klau nak lepak atas katil ..better check in di Concord Hotel Kl saja..(aisehh nada seperti gaji sebulan 5 juta)..kebetulan dtg dgn member baik pula so dpt bilik sebelah2..bilik ada balkoni mengadap pokok2 meranti  dan atas pokok2 meranti ader beberapa ekor kera..terasa dekat sekali dgn flora & fauna ..aiseh..

intro tidak menggambarkan aper yg bakal aku citerkan..well, my hotel room terletak di tingkat paling atas tingkat 3..bilik paling hujung..di building yg paling remote berhampiran rimba..that's why agak murah rate dia..1st night stay di situ..tidak ada apa yg berlaku..might be sebab penat bersnorkeling pada siang harinya..maka letih tertido sehingga tidak sedar diri pada malam nya..satu malam yg sempurna..:)

pada keesokan malam nyer, iaitu malam ke 2..lebih kurang dlm pukul 3..aku tersedar kerana bunyi angin yg sgt kuat dlm bilik tu..aku sangkakan aircond di bilik tu rosak..bunyi yg susah aku nak explain..seperti berlaku ribut tsunami yg kuat berserta taufan..lalu aku kejut encik suami..untuk mengecheck keadaan sekeliling.. aku stay kat katil tak berani..beliau bangun dan terus menuju ke sliding door di balkoni..diselak curtain perlahan2.."uhh di luar, nampaknya daun pokok sedikit pun tidak bergoyang lansung.. tak tersentuh angin" kata encik suami..aku makin terasa pelik..mana datangnya angin ribut di dalam bilik ..lalu aku call memberku di sebelah bilik..bertanyakan keadaan dia pula di sana..katanya, ok sajer..aircond di biliknya senyap sepi..aku masih tak puas hati lalu aku call room servise..harap2 kemushkilan aku boleh di explain..jawapan yg diberikan ringkas "bilik no5A?..hmm baiklah sekejap lagi kami datang"..penantian aku hampa..ditunggu2 room servise langsung tak tiba2..lalu aku pun sambung lena..lena dlm keadaan tertanya-tanya..

setahun kemudian:

ada seorg pekerja baru join kat company tempat aku kerja..tghari tu kitorg lunch sama2..ntah macamana terbuka citer kisah dia juga pernah berbulan madu di Redang..di hotel & di bilik yg sama..jalan kisahnya memang sama..bunyi ribut taufan yg datang ntah dari mana..hingga dia terjaga dari lena..dan suaminya bangun terus ke sliding door & menyelak curtain..lalu ternampak..suatu lembaga putih berambut panjang sedang berdiri senget dan memandang tepat ke arah mereka..sehingga dia histeria..lagi sekali room servise yg dipanggil langsung tak tiba2..keesokan hari nya barulah tahu cerita..room servise & pekerja hotel memang dah tahu cerita..semua yg menginap di bilik tu memang kena..sebab tu mereka tak berani datang bersemuka..

lalu aku terfikir apa yang sebenarnya berlaku pada malam itu dalam bilik tu..lalu aku balik rumah mendapatkan kepastian daripada encik suami..

" malam tu I rasa memang ternampak something lar..might be mcm ur friend cakap tu..pontianak kot..tapi I tak pakai spek kan so tak jelas sgt..i saja tak bagitau u ..nanti u takut plak.."

TAMAT

p/s: ekceli tak ingat no bilik tu..rasanya no 5A

biler dengar lagu nih sure tingatkan redang

here are some pics taken..during my trip to Redang hari tu..
this is the place that i call heaven!


away from the bustle of everyday life





away from the annoying people..uhh


time to book a romantic getaway



 hey, seriously i need a break..plzz

No comments: